Søk i denne bloggen

lørdag 12. februar 2011

Hjerteknuser / Blåmann, blåmann bukken min

Dagens innlegg er viet Tonje Glimmerdal, som kom deisende inn i livet vårt i fjor, og siden har blitt en nesten daglig referanse. Tonje Glimmerdal er både hovedperson i og tittelen på ei bok av Maria Parr som kom i 2009, og Tonje har blitt et stort forbilde for jentungen her hjemme. Så da jeg oppdaga at Magfly hadde lagt ut oppskrift på Tonje Glimmerdalslue var det bare å skride til verket. Gjennomgangslåta i boka er Blåmann, blåmann bukken min, og i redsel for at dere ikke får den sangen i hodet, så slenger jeg med Hjerteknuser med Moi istedet.


For det er hun. Man blir glad i Tonje Glimmerdal! Så her er lue for fart og sjølvtillit! Jeg strikket den i Alfa og la opp 60 masker. Duskene er egentlig for store, men de hopper ganske lystig opp og ned, så det er mulig de forblir sånn. Vottene i restegarn, strikket ekstra lange etter etterspørsel fra min velsle dunder, funker som bare det. Denne gangen strikket i strørrelse xs, oppskrift fra Sandnesgarn i Fritidsgarn.

De som kjenner de bare MÅ høre Blåmann blåmann kan høre her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar