Søk i denne bloggen

tirsdag 27. september 2011

Isprinsesse

Jeg er jo så utrolig lite happy med prinsessegreier, men denne jakka, med den hetta minner meg utrolig om hetta til Askepott (eller er det de kjipe stesøstrene?) i Tre nøtter til askepott?
Synes egentlig den ble litt i største laget, men bortsett fra det er både jeg og jentungen utrolig fornøyd med denne jakka.

Jeg brukte lang tid på bærestykke, egentlig ikke fordi det var vanskelig, men jeg er nok bortskjemt med prosjekter som egner seg til TV-titting. Og dette bærestykke krever at man følger med litt. Men gjør man det er det ikke noe problem. Garnet er Nepal, og det skal jeg sannelig strikke mer av! Jentungen har selvsagt valgt fargen selv. Oppskriften også, det skulle nemmelig være fletter, og da falt valget på denne. Vi fant den på Ravelry

Denne høsten er det lar jeg Gillian Welch spre litt melankoli godt blandet med faenskap, eller hudløst og vakkert, som Dagbladet skrev i anmeldelsen av siste plata og gav den en sekser. Får dessverre ikke med meg konserten i Oslo, så jeg trøster meg så godt jeg kan, blant annet med Dark turn of mind

5 kommentarer:

  1. Kul! Særlig med hette.

    Mistenker at vi skal gjennom prinsessegreiene her også, jeg skal bare minne barna om at hekserollen er vel så kul.

    SvarSlett
  2. Sv: Nei, ikke vanskelig i det hele tatt! Bare litt uvant i begynnelsen men det går fort over. :) Magic loop

    SvarSlett
  3. Fremdeles min favorittjakke:) Bare strikket den en gang, og jenta mi må nok vente litt til før hun får seg en, men den skal GARANTERT strikkes igjen:)

    SvarSlett